Peduli Kanker community's profile image

Peduli Kanker

by elisaindo on Jun 26, 2023

Members icon

9 members

Members icon

174 posts

Ayo kita kumpul di komunitas ini untuk sama-sama belajar tentang kanker agar kita bisa lebih paham. Kita juga bisa saling mendukung loh, karena kita ga sendirian!

🩺 Health
Breast/Cervical Cancer

Apakah terdapat pasien kanker yang disembuhkan?

answers icon

1

add reaction icon

Answer

Answer icon

A

44d

Anonymous

answered 44 days ago

Banyak. Kehadiran terapi baru, kemajuan dalam teknologi medis, dan peningkatan kesadaran akan deteksi dini telah meningkatkan tingkat kesembuhan untuk beberapa jenis kanker.

Upvote icon

0

add reaction icon

Comment

Answer icon

More Questions Like This

Trending iconPopular opinion
Sarah, a 45-year-old single mother, has recently been diagnosed with a serious illness that makes it difficult for her to work. She has a life insurance policy with a full living benefit rider. This rider allows her to access a portion of her policy's death benefit while she is still alive under certain conditions. Sarah is concerned about her ability to cover medical expenses and maintain her household's financial stability during her illness. How can Sarah utilize the full living benefit in her life insurance policy to help manage her current financial situation, and what impact might this have on the death benefit that will eventually be paid to her beneficiaries?
Kavya_r3d
read the policy carefully and see what the local government schemes are.
She should first be reading the policy carefully and look for every possible thing she can milk and if she's not able to do that she can always consult a professional to guide her through
Trending iconPopular opinion
#MythvsFact What do your regular pap smears screen for? How often do you get a pap smear done? Share in the comments below.
absolutely myth
Anonymous16d
No, I don't take pap smear test regularly as the experience of collection of sample of cervix gets very uncomfortable and embarrassing.
Trending iconTop discussion
Seperti apa kanker itu?
Anonymous12d
Rasanya kanker adalah kompleks dan sulit dipahami secara universal karena pengalaman individu yang berbeda-beda. Bagi beberapa orang, kanker bisa menjadi seperti pertempuran tanpa henti yang menguras energi fisik, emosional, dan mental. Perasaan ketakutan, kecemasan, dan ketidakpastian sering kali menjadi bagian dari pengalaman ini. Rasanya seperti berada dalam kegelapan yang tidak pasti, di mana tiap langkah serasa dikelilingi oleh ketidakpastian dan ketakutan akan masa depan.
Anonymous12d
Kanker adalah kondisi di mana sel-sel abnormal tumbuh tanpa kontrol dan menyerang jaringan sehat dalam tubuh.
Trending iconTop discussion
Apa saja hoax mengenai kanker yang perlu kita ketahui?
Anonymous10d
minum air alkali atau jus wortel bisa menyembuhkan kanker
Anonymous10d
tumor ganas adalah kanker
Trending iconPopular opinion
#HealthCheck When was the last time you checked in with your doctor? Do you make it a point to check in yearly?
hina11d
No
Annual checks are really important. You may not always have a symptom or complaints. If we can detect a disease in the early stage the chance of complications are reduced to a great extent. "Prevention is better than Cure" .......and so Annual Check ups are a must 🙂🙂
Trending iconTop discussion
Apakah vaping dapat menyebabkan kanker?
Anonymous10d
bisa nyebabin kanker paru
Anonymous10d
Iyaa, zat-zat kimia yang terdapat dalam vape dapat meningkatkan risiko kanker
Trending iconTop discussion
Ada ga sih hoax tentang kanker yang perlu kita ketahui?
Anonymous17d
Iya, ada nih hoax tentang kanker yang penting buat kita waspadai. Jadi, jangan langsung percaya deh kalo dengerin cerita-cerita yang bilang kalo semua benjolan di payudara itu pasti kanker. Kebanyakan dari mereka itu beneran bukan kanker, tapi bisa jadi kista atau tumor jinak. Jadi, tetep cek dan konsultasi sama dokter ya, jangan panik dulu!
Anonymous17d
hoax yang bilang minum air kelapa bisa sembuhin kanker, atau cerita-cerita bahwa kanker bisa diobati dengan ramuan alami tanpa bukti ilmiah yang jelas. Jadi, harus hati-hati dan selalu cek kebenarannya sebelum percaya.
Trending iconTop discussion
Apa pemicu kanker yang kebanyakan orang tidak tahu?
Anonymous17d
pola makan yang gak sehat, kebiasaan merokok, minum alkohol berlebihan, sampe jarang gerak atau kurang olahraga, gitu deh. jadi, kita mesti lebih aware sama kebiasaan-kebiasaan kayak gitu buat ngurangin risiko kanker, ya.
Anonymous17d
Banyak yang nggak sadar, nih, tapi gaya hidup yang kurang sehat bisa jadi pemicu kanker. Misalnya, pola makan yang nggak sehat, kurang gerak, dan paparan zat-zat berbahaya. Jadi, harus bener-bener jaga pola hidup ya!
Trending iconTop discussion
Apa yang harus saya katakan jika seseorang ada yang mengatakan dia mengidap kanker?
Anonymous8d
"Bagaimana perasaanmu sekarang? Apakah kamu ingin berbicara lebih lanjut tentang hal ini?"
Anonymous8d
"Apa ada yang bisa aku bantu?"
Trending iconTop discussion
Mengapa kanker tidak bisa disembuhkan?
Anonymous8d
Kanker sulit disembuhkan karena bisa berkembang dan menyebar ke berbagai bagian tubuh, serta sulit untuk sepenuhnya dihilangkan tanpa merusak jaringan sehat yang terdekat.
Anonymous8d
Kanker sulit disembuhkan karena kanker merupakan penyakit kompleks yang dapat bervariasi dalam jenis dan tingkat keparahan. Terapi yang tersedia saat ini biasanya bertujuan untuk mengendalikan pertumbuhan kanker, memperpanjang hidup, dan meningkatkan kualitas hidup, tetapi penyembuhan total seringkali sulit dicapai karena faktor seperti keganasan, penyebaran, dan resistensi terhadap pengobatan.

Trending creators for you

See more iconSee All
Coachmennaelmoshneb's profile picture
Coachmennaelmoshneb
New Mothers

more

Therapist_Doaa's profile picture
Therapist_Doaa
Trending

more

Suman78's profile picture
Suman78
Counselling

more

E

Engyfayad
Recipes

more

p

puja_jauntyyucca
New Mothers

more

Huda's profile picture
NutritionistHudaShaikh
Eating Disorders

more

Bhumika's profile picture
Psychologist_BhumikaSehra
Networking

Hey there, My name is Bhumika Sehra and I’m a Counselling psychologist with a passion for helping individuals overcome their challenges and improve their mental well-being. I have acquired my Masters in Clinical psychology from CMR University, Bangalore and have been trained to bring a compassionate and empathetic approach to my practice. With a focus on evidence-based therapies and a deep understanding of human behavior, I work with clients to address psychological issues, such as stress, anxiety, depression, relationship conflicts, mood disorders, body image issues, burnout and, life transitions amongst other things. With 1000+ sessions undertaken in Psychiatric Hospitals, my approach is tailored to your unique needs, making it a customised and effective treatment. Whether you're seeking support for yourself or a loved one, I am here to offer guidance, support, and cultivate mindfulness and a safe space for healing and growth with a perspective that resonates with the experiences and challenges unique to women. Join our Community "Untangled" for insightful discussions, live sessions, helpful tips, and a supportive community dedicated to mental health. Together, let's untangle life's challenges and grow stronger.more

Verina's profile picture
verinawilson
New Mothers

more

s

saloma_reda_25
Surrogacy

more

d

doaaomar
New Mothers

more

Trending communities for you

See more iconSee All
توعية لأمراض الجهاز التناسلي community profile picture
🩺 Health

كل ما يخص أمراض الجهاز التناسلي الأنثوي هنا 💜👇 بنسمع كتير عن تكيس المبايض وبطانة الرحم المهاجرة وسرطان عنق الرحم وأمراض نسا تانية كتير يلا نتكلم عنهم بناحية علمية اكتر وننشر الوعي اللازم لكل بنت وست ونعرف امتا لازم نزور طبيب النسا. 👩‍⚕️more

FemTech Review Hub community profile picture
🩺 Health

Welcome to FemTech Review Hub! 🌟 We're your go-to place for all things women's health tech. Our community is all about sharing honest reviews, tips, and tricks to help you make informed choices when it comes to women's health technology. Whether you're looking for guidance on the latest gadgets, apps, or devices, we've got you covered in simple, easy-to-understand language. Join us and empower yourself with the knowledge to make the best decisions for your well-being. Let's navigate the world of women's health tech together! 💪🌸more

Peduli Kanker community profile picture
🩺 Health

Ayo kita kumpul di komunitas ini untuk sama-sama belajar tentang kanker agar kita bisa lebih paham. Kita juga bisa saling mendukung loh, karena kita ga sendirian!more