Wonder women community's profile image

by Michelle Frank on Sep 15, 2022

Members icon

8655 members

Members icon

15764 posts

Your body is magic and it is so important to learn about it and know what it needs. Join WoderWomen to learn more about your body and the miracles that happen

🗓 Menstrual Health
PCOS Issues
Hormonal Disorders
Hormonal Disorders

#MythvsFact What do your regular pap smears screen for? How often do you get a pap smear done? Share in the comments below.

answers icon

5

like gif

4

add reaction icon
comment icon

1

Answer

Answer icon

A

97d

Anonymous

answered 97 days ago

isn't pap smear for cancer?

Upvote icon

0

add reaction icon
comment icon

1

Comment

Answer icon

t

97d

theintrovertgirl

Surrogacyanswered 97 days ago

It is a myth

Upvote icon

0

like gif

1

add reaction icon

Comment

Answer icon

n

93d

nanc

answered 93 days ago

Regular Pap smears screen for cervical cancer and precancerous changes in the cervix. They can also detect certain sexually transmitted infections (STIs) such as human papillomavirus (HPV), chlamydia, and gonorrhea.

Upvote icon

0

add reaction icon

Comment

Answer icon

A

93d

Anonymous

answered 93 days ago

No, I don't take pap smear test regularly as the experience of collection of sample of cervix gets very uncomfortable and embarrassing.

Upvote icon

0

add reaction icon

Comment

Answer icon
Creator profile picture

91d

Parinita_Anand

New Mothersanswered 91 days ago

absolutely myth

Upvote icon

0

add reaction icon

Comment

Answer icon

Load more

More Questions Like This

Trending iconTop discussion
Seperti apa kanker itu?
Anonymous-2d
Rasanya kanker adalah kompleks dan sulit dipahami secara universal karena pengalaman individu yang berbeda-beda. Bagi beberapa orang, kanker bisa menjadi seperti pertempuran tanpa henti yang menguras energi fisik, emosional, dan mental. Perasaan ketakutan, kecemasan, dan ketidakpastian sering kali menjadi bagian dari pengalaman ini. Rasanya seperti berada dalam kegelapan yang tidak pasti, di mana tiap langkah serasa dikelilingi oleh ketidakpastian dan ketakutan akan masa depan.
Anonymous-2d
Kanker adalah kondisi di mana sel-sel abnormal tumbuh tanpa kontrol dan menyerang jaringan sehat dalam tubuh.
Trending iconTop discussion
Apa saja hoax mengenai kanker yang perlu kita ketahui?
Anonymous-4d
minum air alkali atau jus wortel bisa menyembuhkan kanker
Anonymous-4d
tumor ganas adalah kanker
Trending iconPopular opinion
Sarah, a 45-year-old single mother, has recently been diagnosed with a serious illness that makes it difficult for her to work. She has a life insurance policy with a full living benefit rider. This rider allows her to access a portion of her policy's death benefit while she is still alive under certain conditions. Sarah is concerned about her ability to cover medical expenses and maintain her household's financial stability during her illness. How can Sarah utilize the full living benefit in her life insurance policy to help manage her current financial situation, and what impact might this have on the death benefit that will eventually be paid to her beneficiaries?
Kavya_r-11d
read the policy carefully and see what the local government schemes are.
AshMegha-10d
She should first be reading the policy carefully and look for every possible thing she can milk and if she's not able to do that she can always consult a professional to guide her through
Trending iconPopular opinion
#HealthCheck When was the last time you checked in with your doctor? Do you make it a point to check in yearly?
hina-3d
No
Annual checks are really important. You may not always have a symptom or complaints. If we can detect a disease in the early stage the chance of complications are reduced to a great extent. "Prevention is better than Cure" .......and so Annual Check ups are a must 🙂🙂
Trending iconTop discussion
Apakah vaping dapat menyebabkan kanker?
Anonymous-4d
bisa nyebabin kanker paru
Anonymous-4d
Iyaa, zat-zat kimia yang terdapat dalam vape dapat meningkatkan risiko kanker
Trending iconTop discussion
Ada ga sih hoax tentang kanker yang perlu kita ketahui?
Anonymous3d
Iya, ada nih hoax tentang kanker yang penting buat kita waspadai. Jadi, jangan langsung percaya deh kalo dengerin cerita-cerita yang bilang kalo semua benjolan di payudara itu pasti kanker. Kebanyakan dari mereka itu beneran bukan kanker, tapi bisa jadi kista atau tumor jinak. Jadi, tetep cek dan konsultasi sama dokter ya, jangan panik dulu!
Anonymous3d
hoax yang bilang minum air kelapa bisa sembuhin kanker, atau cerita-cerita bahwa kanker bisa diobati dengan ramuan alami tanpa bukti ilmiah yang jelas. Jadi, harus hati-hati dan selalu cek kebenarannya sebelum percaya.
Trending iconTop discussion
Apa pemicu kanker yang kebanyakan orang tidak tahu?
Anonymous3d
pola makan yang gak sehat, kebiasaan merokok, minum alkohol berlebihan, sampe jarang gerak atau kurang olahraga, gitu deh. jadi, kita mesti lebih aware sama kebiasaan-kebiasaan kayak gitu buat ngurangin risiko kanker, ya.
Anonymous3d
Banyak yang nggak sadar, nih, tapi gaya hidup yang kurang sehat bisa jadi pemicu kanker. Misalnya, pola makan yang nggak sehat, kurang gerak, dan paparan zat-zat berbahaya. Jadi, harus bener-bener jaga pola hidup ya!
Trending iconTop discussion
Apa yang harus saya katakan jika seseorang ada yang mengatakan dia mengidap kanker?
Anonymous-6d
"Bagaimana perasaanmu sekarang? Apakah kamu ingin berbicara lebih lanjut tentang hal ini?"
Anonymous-6d
"Apa ada yang bisa aku bantu?"
Trending iconTop discussion
Mengapa kanker tidak bisa disembuhkan?
Anonymous-6d
Kanker sulit disembuhkan karena bisa berkembang dan menyebar ke berbagai bagian tubuh, serta sulit untuk sepenuhnya dihilangkan tanpa merusak jaringan sehat yang terdekat.
Anonymous-6d
Kanker sulit disembuhkan karena kanker merupakan penyakit kompleks yang dapat bervariasi dalam jenis dan tingkat keparahan. Terapi yang tersedia saat ini biasanya bertujuan untuk mengendalikan pertumbuhan kanker, memperpanjang hidup, dan meningkatkan kualitas hidup, tetapi penyembuhan total seringkali sulit dicapai karena faktor seperti keganasan, penyebaran, dan resistensi terhadap pengobatan.

Trending creators for you

See more iconSee All

d

doaaomar
Networking

more

Rasha's profile picture
Dr_Raashaomar
New Mothers

إخصائي العلاج النفسي والصحة الجنسية والارشاد الاسري والزواجيmore

Rokya's profile picture
rokaya_kamel
New Mothers

more

0

0170_delightfulotter
Eating Disorders

more

Selvia's profile picture
SelviaNabil_Psychotherapist
New Mothers

Psychologist specializes in Mental Health Member of Union of Arab Psychotherapists •Bachelor of psychotherapy redirect from Denmark university accredited by IATA. •Master degree of sexual abuse redirect from Denmark university accredited by IATA. •DBT- CBT- SE Specialist in : *Mental health issues *Anger issues *Stress Managements *Anxiety *Depression *Emotional Regulation *Trauma *Growth after trauma *Sexual Abuse *Addiction *Relationships مهما كنتي شايفة وحاسة الصعوبات اللي بتعدي فيها🫤 انضمي معانا ونمشي رحله الشفاء سوا 👭💪🏻more

R

Rola_Hajarat
New Mothers

more

p

puja_verma
New Mothers

my life my rulesmore

E

Engyfayad
Aesthetic Surgery

more

AsmaaElSorady's profile picture
AsmaaElSorady
Skincare

more

Trending communities for you

See more iconSee All
توعية لأمراض الجهاز التناسلي community profile picture
🩺 Health

كل ما يخص أمراض الجهاز التناسلي الأنثوي هنا 💜👇 بنسمع كتير عن تكيس المبايض وبطانة الرحم المهاجرة وسرطان عنق الرحم وأمراض نسا تانية كتير يلا نتكلم عنهم بناحية علمية اكتر وننشر الوعي اللازم لكل بنت وست ونعرف امتا لازم نزور طبيب النسا. 👩‍⚕️more

FemTech Review Hub community profile picture
🩺 Health

Welcome to FemTech Review Hub! 🌟 We're your go-to place for all things women's health tech. Our community is all about sharing honest reviews, tips, and tricks to help you make informed choices when it comes to women's health technology. Whether you're looking for guidance on the latest gadgets, apps, or devices, we've got you covered in simple, easy-to-understand language. Join us and empower yourself with the knowledge to make the best decisions for your well-being. Let's navigate the world of women's health tech together! 💪🌸more

Peduli Kanker community profile picture
🩺 Health

Ayo kita kumpul di komunitas ini untuk sama-sama belajar tentang kanker agar kita bisa lebih paham. Kita juga bisa saling mendukung loh, karena kita ga sendirian!more